Musiken är här igen

Jag har inte lyssnat på Winnerbäck på ett tag,  ska sanningen fram har jag lyssnat på fasligt lite musik de senaste året. Förutom partydängor och amerikanska klassiker under vår roadtrip har det mest blivit podcast med Alex & Sigge eller tystnad. Tystnaden är rätt härlig har jag insett, det kanske kommer med åren. Men nu packar jag inför norrlandsflytt så vad passar då inte bättre än winnerbäcks lite vemodiga stämma. För det är alltid lite vemodigt att flytta. Det är även roligt, spännande, nytt, men alltid lite vemodigt.  Hittade denna fina låt men ett tänktvärt citat.
 
 
Och jag skiter i att svara när det ringer
Det är ett väldigt långsamt sätt att bli ensam
Jag retirerar och är snart tillbaka
På gatan där jag lärde mig gå
 
Utkast till ett brev - Winnerbäck
 

Kommentera här: