Skördefest

Nu kan jag stolt kryssa av en till sak på min To Do Lista i livet, eftersom jag idag avklarat ett besök på Öland

Det var ett stort evenemang där i helgen som heter Skördefesten, så det var folk å pumpor överallt!
vi besökte Fåretsdag på Bergholmsslott (titta på söta får och dag fäktades med en gudde i lustiga kläder..)
och så besökte vi givetvis Borgholm, en trivsam lite mindre stad som hade lite "pippi på rymmen" kännsla (ni vet när hon, tomma å annika rider in i en ny stad och husen är så där fina å gatorna små..) 

Å vi köpte varsin pumpa, för nu jäklar ska vi ha pumpa tävligt
den stora frågan är, VEM kan skära ut den finaste pumpan??
Ja behöver alla råd jag kan få, har bara skurit punmpa en gång tidigare å den pumpan var INGET att skriva hem om, det kan ja lova....
1 t:

skriven

jag ahr ingen aning om hur man skär ut en pumpa, men en sak vet jag,, får är fula, å deras ögon,, de är tomma !

Kommentera här: