Odlingsommaren startar nu!

Idag har jag handlat krukor & frön inför mitt livs första odlingsommar. Eftersom jag befinner mej på annan ort de kommande veckorna har mamma fått det stora ansvaret som odlingssistent. Gurkor, sallader, lökar, jordgubbar & annat smått å gott kommer pryda vår balkong. Det enda kruckset är att både jag och assistenten har rätt låg (eller kanske saknar helt) kunskap om ballkong odling. Så är det någon där ute som har några bra tips på hur man lyckas - bring it on!
 
Förutom att drömma om alla goda ekologiskt närodlade morötter jag kommer knapra på i sommar har jag även tagit tag i packningen, för imorgon reser jag söderut till Tomelilla för att gå 1 månad i skolan. Känns lite segt att slå sig ner i skolbänken efter 3 månader på resande fot men det ska även bli riktigt kul att träffa mina klasskamrater igen så det väger upp.

Kommentera här: