Vintersäsongen tackar för sig

Hej då björkliden, hej då receptionen och hej då alla fina kollegor. Gick nyss av min sista arbetspass och tänker att det är ju lite typiskt det här med säsongslivet. När man efter en säsong äntligen har lärt sig jobbet utantill och lärt sig namnen på mina typ hundra kollegor, då är det dax att sluta och lära sig ett nytt jobb på en ny plats med hundra nya ansikten. Men fördelen är ju att man går lära sig mycket och jag tycker ju så mycket om att leva ett liv som är i rörelse.

Det var den vintern de.

Första bilden från när jag kom hit under lågsäsongen i december har ni här. När det var mörkt dygnet runt och jag jobbade natt och fick ha på pannlampan för att se nått när jag gick till jobbet och det var -30 grader ute och jag såg ut som en Michelin gubbe i min reflektväst.

Kommentera här: