Året som gick - 2013

Har haft en riktigt händelserikt år bakom mej där jag fått besöka fantastiska platser, vara med om intressanta möten, hittat hem & virkat mormorsrutor så det står härliga till. Såklart har inte året bara varit frid & fröjd, jag har även fått mej en stor slev av den gråa vardagen. Men jag tycker man ska minnas det som är bra, det man lärde sig nått av & det där som gav en ett minne för livet.
 
Året som gick
 
I vintras & våras var det Folkhögskoleliv, internatboende & Urfolks studier i Tomelilla som gällde, med massa fina människor , intressanta föreläsningar & roliga maskerad partyn..
 
.. och under våren väntade en 3 månaders utbildning & rundresande i USA. Med Hawaiianer & indianer, bilkörande & upptäckten av USA.
 
Till sommaren var det dax att röra på sig igen. Då tog jag med min kära skåning och flyttade vårt pick och pack upp till Luleå. Efter många år på vifft var det dax att slå oss ner i Norrbotten igen. 
 
Det blev en härlig sommar då jag hunnit med att göra sånt som jag inte hunnit med på flera år. Fiska & leva lantliv i stugan, sola & bada, åka på tältsemester, umgås med familj & vänner, utforska Luleå & besöka skärgården i mina föräldrars nya båt.
 

 
Sen kom hösten och på hösten kan det blir lite segt att vara arbetslös, så jag passade på ett lärde mig att virka & sy, och med de upptäckte jag hur fantastiskt roligt det är med handarbete. Bäste hobbyn någonsin! 
 
Och så blev det en månad med löjklämmning, med fiskfjäll i håret & goa kollegor.
 
Hösten bjöd även på ett kärt återseende av Gran Canaria, då jag & familjen åkte på solresa.
 
Och så avslutades året med att jag fick jobb som receptionist i Björkliden under vintersäsongen.
Inte illa pinkat av året 2013. 
 
Och så var det han som har delat både allt de roliga & den gråa vardagen med mig. Han som följt med runt Sverige, runt USA & ända upp till Norbotten. Han som gör alla mina dagar till nått alldeles extra.
Min fina ♥

Kommentera här: