FY, jag har blivit biten av sänglöss

Eftersom jag de senaste nätterna har fått bett över hela kroppen och knappt några myggor setts till har vi nu konstaterat att vi har bott de senaste dagarna med sänglöss. Har forskar i ämnet occh sänglöss är helt enkelt vägglöss som bor i madrassen och som kommer fram om nätterna och äter blod. Så nu har vi bytt rum, och hoppas att inga nya bett kommer imorgon för då vet jag inte var vi ska ta vägen.

I mitt forskande har jag även konstatert att vägglöss mycket gärra kryper in i resväkor och lägger ägg i kläder och kryper fram när man kommit hem igen. För att de ska dö måste kläderna tvättas i minst 60grader eller förvaras i 19- grader i 4 dygn. Båda grejerna är rätt svåra att få tag i här eftersom de mesta tvättas i kallvatten.

Så förbered en riktig sanering när jag kommer hem mamma

1 mamma o pappa:

skriven

Hej! Vi får tvätta allt och hoppas det är riktigt kallt så kan vi ställa ut väskan.



Läskigt !



KRAM / mamma

Kommentera här: