är det verkligen jul snart?

idag är det den 29 november
så vet ni alla vad det innebär??

joooooo, imorgon är det 1a advent
och vi har inte ens en ljusstake på kontoret vi kan tända!
att julafton än om 4 veckor är ofattbart, det är  ju sooool och varmt här, och inte en enda julsång spelas och inte ett enda julpynd har jag sett

lokalguiden maas har dock berättat för mig att det brukar vara lite julpynt och julstämmning här i phuket, för turisternas skull. men kom igång då och julpynta nuuuu, jag vill ha jul stämmning nuuuuuu!!

men jag får fortsätta leta efter julstämningen nån annan dag, nu har jag inte tid
för vi ska strax iväg på middag med en samarbetspartner. italienskt, ska bli gott


ett sista råd till alla som kommer julhandla och köpa massor av julklappar nu till julen
Köp inte så mycket svammel, tänk på miljön och köp några få vettiga saker istället
det är den bästa julklappen vi kan ge vårt  redan så örstörda moder jord!


tack för idag
slut för idag
1 mamma:

skriven

Hej!



Kloka ord från dej, som vanligt.

Vi har pyntat till advent.

det är snö och julfint ute.

KRAM



2 Emma:

skriven

kanns inte som jul har heller,,beror val mest pa vadret da.. vi ska aka till San Francisco nagon dag och se julpyntningen men jag langtar enda efter snon och julpynt och svensk julmusik.. men i usa ar de ju enda ganska extrema med allt sa julpyntingen kommer vall snart..finns ett hus har i narheten jag hort om som de borjar pynta 3 manader i forvag och de har verkligen valdigt mkt..ska bli kul att se iaf maste ta bilder...



Hoppas allt ar bra! kramar

3 t:

skriven

mejla tillbaka din ödla !

Kommentera här: